Інформація для батьків

10 принципів виховання дітей від Януша Корчака:

1. Не чекай, що твоя дитина буде такою, як ти або такою як ти хочеш. Допоможи йому стати не тобою, а собою.
2. Не вимагай від дитини плати за все, що ти для нього зробив. Ти дав йому життя, як він може віддячити тобі? Він дасть життя іншому, той - третьому, і це незворотний закон подяки.
3. Не зганяй на дитині свої образи, щоб у старості не їсти гіркий хліб. Бо що посієш, те й зійде.
4. Не стався до його проблем зверхньо. Життя дане кожному під силу, і будь упевнений - йому вона важка не менше, аніж тобі, а може бути, і більше, оскільки у нього немає досвіду.
5. Не принижуй !.
6. Не забувай, що найважливіші зустрічі людини - його зустрічі з дітьми. Звертай більше уваги на них - ми ніколи не можемо знати, кого ми зустрічаємо в дитині.
7. Не муч себе, якщо не можеш зробити щось для своєї дитини, просто пам'ятай: для дитини зроблено недостатньо, якщо не зроблено все можливе.
8. Дитина - це не тиран, який заволодіває всій твоїм життям, не тільки плід від плоті і крові. Це та дорогоцінна чаша, яку Життя дало тобі на зберігання і розвитку в ній творчого вогню. Це розкріпачена любов матері і батька, у яких буде рости не «наша», «своя» дитина, але душа, дана на зберігання.
9. Умій любити чужу дитину. Ніколи не роби чужому те, що не хотів би, щоб робили твоєму.
10. Люби свою дитину будь-якою - неталановитою, невдахою, дорослою. Спілкуючись з нею - радій, бо дитина - це свято, яке поки з тобою.
Більше про виховання - в книгах:
- "Зробіть ваших дітей успішними" (http://www.mann-ivanov-ferber.ru/.../p.../a-gift-to-my-children/)
- "Емоційний інтелект дитини" (http://www.mann-ivanov-ferber.ru/.../emocionalnyj_intellekt_.../)
- "Повір у своє дитя" (http://www.mann-ivanov-ferber.ru/books/pover_v_svoyo_ditya/)
- "Міфи виховання" (http://www.mann-ivanov-ferber.ru/.../new-thinking-about-chil.../)

- "Правила щасливих сімей" (http://www.mann-ivanov-ferber.ru/.../paper.../parenting-qbq-way/)


Мотивація - це важливо!

«Моїй дочці з народження дозволено все, що не несе прямої загрози її життю та здоров'ю. Наприклад, чіпси не можна, пити воду з холодильника можна, бігати на дорогу не можна, ходити без шапки можна.
Далі все просто.
- Мамо, чому не можна пальчик у вогонь?
- Чому не можна, можеш спробувати
- Ай, боляче. Не хочу більше
- Мамо, я не хочу шапку
- Будь ласка
- Мені холодно!
- Шапка у мене в сумці, йди і візьми
- Як думаєш, сьогодні на вулиці я замерзну, шапку брати?
- На всякий випадок бери, буде жарко знімеш
- Я хочу жити в Дубай, коли виросту
- Будь ласка, для цього потрібно отримати добру освіту і знати англійську
- Мамо, можна я не піду в школу?
- Можна, але Дубай ...
- Зрозуміла, знайди мені репетитора з англійської, мені мало шкільних уроків ...
- Я не хочу на тренування...
- Можеш не йти, але ти дорослішаєш, у тебе починаються гормональні зміни і є ризик поправитися, зайва вага -  це не смертельно, але важко для організму.
- Тітка Аня тренується, і навіть після двох діток не поправилась, відведеш мене на тренування?»
Мотивуйте дітей, не обманюйте їх, не принижуйте, нехай вони вас люблять, а не бояться!


http://ofigenno.cc/problemy-sovremennogo-vospitaniya
http://www.vospitaj.com/blog/7-oshibok-vospitaniya-kotorye-
meshayut-detyam-dobitsya-uspekha/

 25 способів запитати у дитини, як у неї справи в школі
04 вересня 2014

Чим  старшою стає дитина, тим важче батькам зберігати з нею теплі дружні стосунки. Часто підліток будує стіну між собою і світом дорослих. Для того, щоб не втратити з ним контакт, батькам потрібно багато працювати над відносинами в сім'ї і часто вдаватися до різних психологічних хитрощів. Найпоширеніша проблема, про яку не бажають говорити діти, це труднощі в школі. Мами і тата теж досить часто підходять до цього питання некоректно. Тут представлені 25 способів запитати у дитини, як у нього справи в школі, не питаючи, як його справи в школі. Звучить дивно? Подивіться самі!

1. Що саме хороше з того, що сталося з тобою сьогодні в школі?
    Що найгірше з того, що сталося з тобою сьогодні в школі?
2. Скажи мені, що тебе сьогодні змусило сміятися? 
3. Якби ти міг вибрати, з ким би ти хотів сидіти в класі? А з ким би точно не хотів сидіти?    Чому? 
4. Розкажи мені про саме класне місці в школі. 
5. Яке саме дивне слово, яке ти почув сьогодні? Або, можливо, хтось щось дивне тобі сказав?
 6. Якби ми запросили сьогодні твого вчителя до нас у гості, що б він мені розповів про     тебе, як думаєш?
 7.Кому ти сьогодні допоміг?
 8.Може, хтось тобі сьогодні допоміг?
 9. Розкажи мені, що нового ти дізнався сьогодні? 
10.Чи був момент, коли ти відчував себе найщасливішим сьогодні?
11.Чи було тобі сьогодні дуже нудно?
12. Якби інопланетяни прилетіли в ваш клас і забрали когось з учнів, кого б ти хотів, щоб вони забрали?
13. З ким би ти хотів пограти на перерві з тих, з ким ти ще ніколи не грав?
14. Розкажи мені про щось хороше, що сталося з тобою сьогодні.
15. Яке слово вчитель найчастіше сьогодні повторював?
16. Про що б ти ще більше хотів дізнатися в школі? 
17. Чого б тобі хотілося менше робити в школі? 
18. З ким би ти в своєму класі міг вести себе краще? 
19. Де ти найчастіше граєш на перервах?
 20. Хто найсмішніший учень у вашому класі? Чому він такий смішний?
 21. Тобі сподобався сьогоднішній обід? Що найбільше сподобалося? 
 22. Якби завтра ти став учителем, що б ти зробив?
 23. Як ти думаєш, може, хтось із вашого класу повинен піти зі школи?
 24. Якби ти міг помінятися з кимось у класі місцями, хто б це був? Чому?
 25. Розкажи мені про три різних випадки, коли ти використав олівець сьогодні в школі.

Тепер батьки можуть взяти ці хитрі психологічні прийоми на озброєння
 Опубліковано: Дмитренко В.Я.


Чому наше майбутнє залежить від читання?

Якщо у вас є друзі , які запитують , навіщо читати художню літературу , дайте їм цей текст лекції Ніла Геймана . Видатний англійський письменник прочитав чудову лекцію про користь читання . Основні витяги з неї - в цьому матеріалі AdMe.ru. Людям важливо пояснювати , на чиєму вони боці і чому , а також упереджені вони. Свого роду декларація інтересів . Отже , я збираюся поговорити з вами про читанні. Про те , що читання художньої літератури , читання для задоволення є однією з найбільш важливих речей у житті людини. І я , очевидно , дуже упереджений, адже я письменник , автор художніх текстів. Я пишу і для дітей , і для дорослих. Вже близько 30 років я заробляю собі на життя за допомогою слів , здебільшого створюючи речі і записуючи їх. Безсумнівно я зацікавлений , щоб люди читали , щоб люди читали художню літературу , щоб бібліотеки та бібліотекарі існували і сприяли любові до читання й існуванню місць , де можна читати. Так що я упереджений як письменник. Але я набагато більше упереджений як читач . Одного разу я був у Нью - Йорку і почув розмову про будівництво приватних в'язниць - це стрімко розвивається індустрія в Америці. Тюремна індустрія повинна планувати свій майбутній ріст - скільки камер їм знадобиться ? Яке буде кількість укладених через 15 років? І вони виявили , що можуть передбачити все це дуже легко , використовуючи найпростіший алгоритм , заснований на опитуваннях , який відсоток 10 і 11-річних не може читати. І , звичайно , не може читати для свого задоволення . У цьому немає прямої залежності , не можна сказати , що в утвореному суспільстві немає злочинності . Але взаємозв'язок між факторами видна. Я думаю , що найпростіші з цих зв'язків походять з очевидного. Грамотні люди читають художню літературу. У художньої літератури є два призначення. По-перше , вона відкриває вам залежність від читання . Жага дізнатися , що ж станеться далі , бажання перевернути сторінку , необхідність продовжувати , навіть якщо буде важко , тому що хтось потрапив у біду , і ти повинен дізнатися , чим це все скінчиться ... в цьому є справжній драйв . Це змушує дізнаватися нові слова , думати по -іншому , продовжувати рухатися вперед. Виявляти , що читання саме по собі є насолодою. Одного разу усвідомивши це , ви на шляху до постійного читання . Найпростіший спосіб гарантовано виростити грамотних дітей - це навчити їх читати і показати , що читання - це приємна розвага . Найпростіше - знайдіть книги , які їм подобаються , дайте їм доступ до цих книг і дозвольте їм прочитати їх. Не існує поганих авторів для дітей , якщо діти хочуть їх читати і шукають їх книги , тому що всі діти різні . Вони знаходять потрібні їм історії , і вони входять всередину цих історій. Побита затаскана ідея не побита і затоптана для них. Адже дитина відкриває її вперше для себе. Не відвертає дітей від читання лише тому , що вам здається , ніби вони читають неправильні речі . І друга річ , яку робить художня література , - вона породжує емпатію . Коли ви дивитеся телепередачу або фільм , ви дивитеся на речі , які відбуваються з іншими людьми. Художня проза - це щось , що ви виробляєте з 33 букв і пригорщі знаків пунктуації , і ви , ви один , використовуючи свою уяву , створюєте світ , населяє його і дивіться навколо чужими очима. Ви починаєте відчувати речі , відвідувати місця і світи , про які ви б і не дізналися. Ви дізнаєтеся , що зовнішній світ - це теж ви . Ви стаєте кимось іншим , і коли повернетеся у свій світ , то щось у вас трошки зміниться. Емпатія - це інструмент , який збирає людей разом і дозволяє вести себе не як самозакохані одинаки. Ви також знаходите в книжках дещо життєво важливе для існування в цьому світі. І ось воно: світові не обов'язково бути саме таким. Все може змінитися. У 2007 році я був у Китаї , на першому схваленому партією конвенті з наукової фантастики та фентезі . У якийсь момент я запитав у офіційного представника влади : чому? Адже НФ не схвалювалося довгий час. Що змінилося? Все просто , сказав він мені . Китайці створювали чудові речі , якщо їм приносили схеми . Але нічого вони покращували і не придумували самі. Вони не винаходили . І тому вони послали делегацію в США , в Apple , Microsoft , Google і розпитали людей , які придумували майбутнє , про них самих. І виявили , що ті читали наукову фантастику , коли були хлопчиками і дівчатками. Література може показати вам інший світ . Вона може взяти вас туди , де ви ніколи не були . Один раз відвідавши інші світи , як ті , хто скуштували чарівних фруктів , ви ніколи не зможете бути повністю задоволені світом , в якому виросли. Невдоволення - це хороша річ. Незадоволені люди можуть змінювати і покращувати свої світи , робити їх краще , робити їх іншими. Інший спосіб зруйнувати дитячу любов до читання , це, звичайно , переконатися , що поруч немає книг. І немає місць , де діти б могли їх прочитати. Мені пощастило. Коли я ріс , у мене була чудова районна бібліотека. Бібіліотека - це свобода . Свобода читати , свобода спілкуватися. Це утворення (яке не закінчується в той день , коли ми покидаємо школу або університет) , це дозвілля , це притулок і це доступ до інформації. Я думаю , що тут вся справа в природі інформації. Інформація має ціну , а правильна інформація безцінна. Протягом всієї історії людства ми жили в часи нестачі інформації. В останні роки ми відійшли від браку інформації і підійшли до перенасичення нею . Згідно Еріку Шмідту з Google , тепер кожні два дні людська раса створює стільки інформації , скільки ми виробляли від початку нашої цивілізації до 2003 року. Це щось близько п'яти ексобайтов інформації в день , якщо ви любите цифри . Зараз завдання полягає не в тому , щоб знайти рідкісний квітка в пустелі , а в тому , щоб розшукати конкретне рослина в джунглях. Нам потрібна допомога в навігації , щоб знайти серед цієї інформації то , що нам дійсно потрібно. Бібліотеки - це місця , куди люди приходять за інформацією. Книги - це тільки верхівка інформаційного айсберга , вони лежать там , і бібліотекарі можуть вільно і легально забезпечити вас книгами . Більше дітей беруть книжки з бібліотек , ніж коли-небудь раніше, і це різні книги - паперові , електронні , аудіокниги. Але бібліотеки - це ще , наприклад , місця , де люди , у яких немає комп'ютера або доступу до інтернету , можуть вийти в мережу. Це жахливо важливо в часи, коли ми шукаємо роботу , розсилаємо резюме , оформляємо пенсію в інтернеті . Бібліотекарі можуть допомогти цим людям орієнтуватися у світі. Бібліотеки - це ворота в майбутнє. Так що дуже шкода , що по всьому світлу ми бачимо , як місцеві власті розглядають закриття бібліотек як легкий спосіб зберегти гроші , не розуміючи , що вони обкрадають майбутнє , щоб заплатити за сьогодні . Вони закривають ворота , які повинні бути відкриті. Книги - це спосіб спілкуватися з мертвими. Це спосіб вчитися у тих , кого більше немає з нами. Людство створило себе , розвивалося , породило тип знань , які можна розвивати , а не постійно запам'ятовувати . Є казки , які старші багатьох країн , казки , які надовго пережили культури і стіни , в яких вони були вперше казані . Необхідно підтримувати бібліотеки. Використовувати бібліотеки , заохочувати інших користуватися ними , протестувати проти їх закриття. Якщо ви не цінуєте бібліотеки , значить , ви не цінуєте інформацію , культуру чи мудрість . Ви заглушуєте голоси минулого і шкодите майбутнього. Ми повинні читати вголос нашим дітям . Читати їм те , що їх радує. Читати їм історії , від яких ми вже втомилися . Говорити на різні голоси , зацікавлювати їх і не припиняти читати тільки тому , що вони самі навчилися це робити. Робити читання вголос моментом єднання , часом, коли ніхто не дивиться в телефони , коли спокуси світу відкладені убік . Ми повинні користуватися мовою . Розвиватися , дізнаватися , що значать нові слова і як їх застосовувати , спілкуватися зрозуміло , говорити те , що ми маємо на увазі. Ми не повинні намагатися заморозити мову , прикидатися , що це мертва річ , яку потрібно шанувати . Ми повинні використовувати мову як живу річ , яка рухається , яка несе слова , яка дозволяє їх значенням та вимови змінюватися з часом. Письменники - особливо дитячі письменники - мають зобов'язання перед читачами. Ми повинні писати правдиві речі , що особливо важливо , коли ми складаємо історії про людей , що не існували , або місцях , де не бували , розуміти , що істина - це не те , що трапилося насправді , але те , що розповідає нам , хто ми такі. Зрештою , література - це правдива брехня , крім усього іншого . Ми повинні не стомлювати наших читачів , але робити так , щоб вони самі захотіли перевернути наступну сторінку. Одне з кращих засобів для тих , хто читає з небажанням - це історія , від якої вони не можуть відірватися. Ми повинні говорити нашим читачам правду , озброювати їх , давати захист і передавати ту мудрість , яку ми встигли почерпнути з нашого недовгого перебування в цьому зеленому світі. Ми не повинні проповідувати , читати лекції , запихати готові істини в глотки наших читачів , як птахи , які годують своїх пташенят попередньо розжованими черв'яками . І ми не повинні ніколи , ні за що на світі , ні за яких обставин писати для дітей те, що б нам не хотілося прочитати самим. Всі ми - дорослі і діти , письменники і читачі - повинні мріяти. Ми повинні вигадувати. Легко прикинутися , що ніхто нічого не може змінити , що ми живемо в світі , де суспільство величезне, а особистість менше ніж ніщо , атом в стіні , зернятко на рисовому полі. Але правда полягає в тому , що особистості змінюють світ знову і знову , особистості створюють майбутнє , і вони роблять це , представляючи , що речі можуть бути іншими. Озирніться . Я серйозно . Зупиніться на мить і подивіться на приміщення , в якому ви перебуваєте . Я хочу показати щось настільки очевидне , що його всі вже забули . Ось воно: все, що ви бачите , включаючи стіни , було в якийсь момент придумано. Хтось вирішив , що набагато легше буде сидіти на стільці , ніж на землі , і придумав стілець. Комусь довелося придумати спосіб , щоб я міг говорити з усім вами в Лондоні прямо зараз , без ризику промокнути . Ця кімната і всі речі в ній , всі речі в будівлі , в цьому місті існують тому , що знову і знову люди щось вигадують. Ми повинні робити речі прекрасними. Не робити світ потворніша , ніж він був до нас, чи не спустошувати океани , не передавати наші проблеми наступним поколінням. Ми повинні прибирати за собою , і не залишати наших дітей у світі , який ми так нерозумно зіпсували , обікрали і знівечили . Одного разу Альберта Ейнштейна запитали , як ми можемо зробити наших дітей розумнішими . Його відповідь була простою і мудрим . Якщо ви хочете , щоб ваші діти були розумні , сказав він , читайте їм казки . Якщо ви хочете , щоб вони були ще розумніші , читайте їм ще більше казок. Він розумів цінність читання і уяви. Я сподіваюся , що ми зможемо передати нашим дітям світ , де вони будуть читати , і їм будуть читати , де вони будуть уявляти і розуміти .


Що треба робити батькам з дітьми, щоб дитинство було щасливим?

1. Пускати сонячні зайчики.
2. Спостерігати як проростає насіння.
3. Разом з‘їхати з високої крижаної гори.
4. Принести з морозу і поставити у воду гілку
5. Вирізати щелепи з апельсинових кірок.
6. Дивитися на зірки.
7. Заштриховувати монетки, заховані під папером.
8. Трясти олівець, щоб здавалося, що він став гнучким.
9. Дірявити крижинки під струменем води.
10. Приготувати палений цукор у ложці.
11. Вирізати гірлянди паперових чоловічків
12. Показувати театр тіней.
13. Пускати млинці на воді.
14. Малювати мультфільм на полях зошита.
15. Влаштувати житло в коробці від холодильника.
16. Плести віночки з кульбабок.
17. Робити виверження вулкана з лимонної кислоти і соди.
18. Показати фокус з наелектризованими паперовими фігурками.
19. Писати під копірку.
20. Зробити бризгалки з пляшок і влаштувати бій.
21. Слухати спів птахів.
22. Пускати сірники за течією, рити канали і робити загати.
23. Побудувати шалаш.
24. Трясти гілку дерева, коли дитина стоїть під нею і влаштовувати листопад (снігопад, дощик). 25. Спостерігати схід та захід.
26. Милуватися місячної доріжкою.
27. Дивитися на хмари і придумувати, на що вони схожі.
28. Зробити флюгер і пастку для вітру.
29. Світити в темряві ліхтариком.
30. Робити восьминогів з кульбаб і лялечок з шипшини.
31. Сходити на риболовлю.
32. Залишати відбитки тіла на снігу.
33. Годувати птахів.
34. Робити "секретик".
35. Будувати будинок з меблів.
36. Сидіти біля багаття. Смажити хліб на прутику.
37. Запускати повітряного змія.
38. Крутити дитину за руки.
39. Побудувати замок з піску. Закопуватися в пісок. Вирити глибокий колодязь, щоб дістати до води.
 40. Сидіти в темряві, при свічках.
 41. Робити чортиків з намиленого волосся.
 42. Дути в порожню пляшку.
 43. Повторювати одне слово багато разів, щоб воно перетворилося в інше.
 44. Видавати переможний крик каманчі.
 45. Дивуватися своєї гігантської тіні і грати з тінями в лови.
 46. Стрибнути в центр калюжі.
  47. Робити записи молоком.
 48. Влаштувати бурю в склянці води.
 49. Закопати скарб в тарілці з кашею.
 50. Пояснюватися знаками.
 51. Зробити носики з крилаток клена, ордени з будяків, сережки з черешень.
 52. Дути на пушинку
 53. Залишити травинку в мурашнику і потім спробувати мурашину кислоту.
 54. Їсти заячу капусту, смоктати смолу, злизувати березовий сік і кленовий сироп, жувати травинки.
 55. Вичавлювати формочками печиво.
 56. Нанизувати ягоди на травинку
 57. Грати в циклопів.
 58. Співати хором.
 59. Полагодити улюблену іграшку.
 60. Пускати мильні бульбашки.
 61. Наряджати ялинку.
 62. Свистіти через стручок акації
 63. Змайструвати ляльковий будиночок.
 64. Залізти на дерево.
 65. Грати в привидів.
 66. Придумувати маскарадні костюми і вбиратися у них.
 67. Говорити про мрії.
 68. Стукати в саморобний барабан.
 69. Випустити в небо повітряну кулю.
 70. Організувати дитяче свято.
 71. Дивитися на світ через кольорові скельця.
 72. Малювати на запітнілому склі.
 73. Стрибати в купи осіннього листя.
 74. Почати обід з десерту.
 75. Одягти на дитину свій одяг.

Немає коментарів:

Дописати коментар